top of page

תערוכות בוגרים | HIT חולון, 2019

מאות פרויקטים בעיצוב ואמנות נולדו השנה במחלקות השונות ברחבי הארץ, מחולון ועד תילתן.

החלטנו לתת הזדמנות שווה לכל סטודנט בוגר להציג את הפרויקט שלו,

בלי סלקציה, פתוח לכולם.


הנושאים בכתבה:

- תקשורת חזותית

-עיצוב תעשייתי


תהנו!


 

- תקשורת חזותית -

 


אורי קינן | שלום שלום

המחלקה לתקשורת חזותית, HIT


אחרי רצח רבין התחלתי להרגיש שחלום השלום מתחיל להתפוגג, שהוא כבר לא נושא שיחה, שהוא שייך לשמאלנים, לנאיבים, למנותקים מהעם, לחיים בבועה. גדלים ומתחנכים בישראל דורות שכבר לא מתרפקים על שלום, שלא איבדו אפילו תקווה כי לא נוצרה בהם תקווה מלכתחילה.

החיים כיום מאפשרים גישה לאינסוף אינפורמציה, גם כשהיא לא לגמרי נכונה, מעוותת או שקרית. בנובלה הגרפית שיצרתי, ״שלום שלום״, אספתי רצף אירועים אמיתיים מההיסטוריה של מדינת ישראל לכדי קונספירציה חדשה ובדיונית המתארת את המאמצים נגד השלום.


 


ענת גוטמן | ROCK THE AGES

המחלקה לתקשורת חזותית, HIT


הפרוייקט ROCK THE AGES הינו אתר המציג את ההיסטוריה של מוזיקת הרוק באמצעות ציר זמן קלנדרי של אירועים משמעותיים תוך יצירת הקשרים בין אירועים שונים, ז'אנרים, אמנים וכו'.


 

- עיצוב תעשייתי -

 


הילה אוליאל | Meditation in Motion - מדיטציה בתנועה

המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT


הפרויקט "מדיטציה בתנועה" מתעסק בשילוב שיטות התרגול - נענוע תוך התבוננות פנימית בגוף ובנפש. פעולת הנענוע מעודדת את זרימת הנוזלים בגוף שלנו ועוזרת לה להיות תקינה, ולשמור על הקצב הסדיר והטבעי של האיברים בגוף. בנוסף, הנענוע מעודד הפרשה וזרימת הורמונים שונים בגוף, הכוללים אדרנלין וסרוטונין, אשר אחראים למצב הרוח שלנו.



 


Leap umbrella | סתו חבצלת

המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT


המטריה הינה תוצר של חקר חומרי העוסק ביצירת נפח ומבנה ביריעות אלסטיות. מבנה חופת המטריה מתאפשר באמצעות הזרקת פלסטיק על גבי יריעה אלסטית מתוחה. שחרור המתח ביריעה יוצר נפח ללא צורך בגזרות. שיטה זו יכולה להתאים לאובייקטים נוספים ובכך להשפיע על אופן התכנון והייצור, לפשט גזרות מורכבות ולאפשר חשיבה מחודשת על האובייקטים הסובבים אותנו.


 


שיר חנית | Hand in hand - יד ביד

המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT


נכון לינואר 2019, בישראל חיים כ-37,000 מבקשי מקלט. ביניהם כ-10,000 נשים, רובן אימהות.

לאריתראים, ולאריתראיות בפרט, אין גישה להשכלה, תעסוקה, או שירותי רווחה מספקים.

במסגרת פרויקט הגמר שלי, בחרתי לחבור לקבוצת נשים אשר מתפרנסות מיצירה המעוגנת בתרבות האפריקאית. הנשים מייצרות מוצרים סרוגים. המטרה הייתה לייצר מוצר משותף, המשלב את טביעת האצבע שלהן ואת טביעת האצבע שלי.


 


CANE | גבריאל כהן קלס

המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT

במסגרת תכנית חילופי סטודנטים בהודו בה לקחתי חלק, נחשפתי לבמבוק ודרכי העיבוד שלו. התאהבתי בצמח, בטכניקות העבודה, בחכמה ובפשטות. בפרויקט הגמר, עיצבתי סדרת רהיטים המתרגמת דרכי עיבוד מסורתיות בבמבוק, לחומרים תעשייתיים. הסדרה כוללת שולחן קפה, שרפרף וספסל. במבוק הוא עשב בעל מבנה צינורי המחולק למפרקים והמבנה הסיבי של קנה הבמבוק מאפשר לפצל אותו בקלות. בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת של חיתוך תלת מימדי בלייזר ניתן לתרגם פיצול קנה במבוק לפיצול צינור ברזל, ובכך לגשר על הפער בין השניים, האחד מורכב מסיבים והשני לא.



 


רון זבצקי | "נורמטיבית"

המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT | בהנחיית: אילון ערמון | צילום: צלם סטילס - אביב נווה


השם נורמטיבי מתייחס לאופן ההתנהגויות המצופה מקבוצות ויחידים בחברה מסוימת, הנתפס כראוי ומקובל על פי הערכים של אותה התרבות. בפרויקט הגמר שלי בחרתי לבחון ולהציב בקדמת הבמה את התפיסה "נורמטיבית" בחברה הישראלית בהקשר הצבאי המקומי. כמעצב הפועל בחברה הישראלית החלטתי להתייחס לזהות הצבאית האופפת את החברה שלנו משחר הקמתה, ואת השפעתה נוכחותה בחברה בה אנו חיים. עיצבתי סדרה של אובייקטים - כל אחד מהם הוא הכלאה בין חפץ המיוחס לצבא , הטומן בתוכו משמעות ,זיכרון ותכלית לבין, סיטואציות חפצים וסוגיות בחברה.


 


דר שטרן | חקר משפחת כלי אפייה

המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT | צילום: רן קושניר ופבל זובנקו


התבוננות בכלי אפייה בסיסיים, במטבח הביתי המערבי המודרני, תוך התייחסות למקום הימצאותם, הכלים שסובבים אותם ולמשתמש.


 


פרויקטים נוספים:



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page