top of page

תערוכות בוגרים | בצלאל 2019

מאות פרויקטים בעיצוב ואמנות נולדו השנה במחלקות השונות ברחבי הארץ, מבצלאל ועד תילתן.

השנה החלטנו לתת הזדמנות שווה לכל סטודנט בוגר להציג את הפרויקט שלו,

בלי סלקציה, פתוח לכולם.


הנושאים בכתבה:

- עיצוב קרמי וזכוכית

- ארכיטקטורה

- עיצוב תעשייתי


תהנו!


 

- עיצוב קרמי וזכוכית -

 


נעם קלומק | Touch, feel, listen!

המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, בבצלאל


חומרי יציקה מגוונים, גלזורה, צובענים קרמיים, מתכת, מוטות נירוסטה, תבניות, חירור וניקוי ידני, ריסוס, השחלה של היחידות וריתוך.

עבודתי מנסה לשבור את המוסכמות המוכרות לנו ולייצור מפגש שונה בין הצופה לעבודה, כך שלא רק העיניים יחוו את האובייקט אלא מספר חושים גם יחד.

הצופה יוכל לגעת, להזיז, להתערב ולשנות את העבודה כרצונו. כך כל צופה מקבל מבט וצלילים הייחודי רק לו בעקבות הזזת האלמנטים.


 

דגנית מרמרלי | MAMMA MOLD

המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, בבצלאל


פרויקט הגמר עבורי הוא חיפוש אחר מהות חומרית שמייצגת אותי. אני שואלת שאלות כמו מהו הביטוי החומרי שלי, מהו הביטוי החומרי של התפקידים שלי?

אני מביאה לידי ביטוי את הרעיון ע"י יצירת דימויי גוף ודימויים של חפצים מהבית. אותם אני מנכסת לעצמי ומייצרת מהם הררים עשויים שכבות עדינות, אחת על גבי השנייה, טופוגרפיה של עצמי.

העבודה בנויה מארבע מוקדים. קיר מלא באובייקטים עשויים קרמיקה בצבעים עדינים ועזים כאחד יוצרים כאוס מאורגן. כיור מלא באובייקטים הללו והפעם חסרי צבע, כאילו כל ייצוגיה של האישה מונחים כערימת כלים בכיור.

ריבוי ושכבות מקיימים דיאלוג עם שכבותיה הרבות של האישה, האמא. הדהוד למורכבותה, לריבוי ולסיזיפיות שבתפקידיה.


 

שירי בן סיני | לנשום עמוק ולהחזיק.

המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, בבצלאל


תהליך מקביל של גוף וחומר

שנה אחת. שני ניתוחים מצילי חיים. שבעה חודשים של מצב מאוזן. חמש בדיקות CT. מערכת עיכול אחת (חתוכה). צלקת אחת (לפחות). התחדשות אין סופית. נשימות עמוקות. - השלמה.

בעבודה על הפרויקט, בחרתי להשתמש בחומרים שקרובים אלי תוך כדי פירוקם למצבי צבירה חומריים, רעיוניים ומעשיים וזאת כהקבלה לתהליכים הפיזיים רפואיים שעברתי בשנה האחרונה. ההקבלה שיצרתי, בין תהליכי הזכוכית לתהליכי הגוף, חידדה את ההבנה שלי ברמות שונות בכלל וברמה הקוגניטיבית בפרט, שהתהליכים הגופניים יכולים להיות דומים ואף משיקים לתהליכים הטכניים/חומריים באופן מופלא ומרתק.

בעזרת טכניקה שפיתחתי אני מצליחה לייצר אובייקט מובנה, מוקפד ומסודר, המקביל למבנה גופי באופן שבו הוא נתפס כלפי חוץ. הטכניקה, בה אני משתמשת בחומרים המעכלים את הזכוכית ושנעשית בתוך התנור הסגור, נוטלת ממני את השליטה על התוצר הסופי, בדיוק כמו מה שקרה לי לפני כשנה. מערכת העיכול שלי קרסה בתוכי מבלי שיכולתי לשלוט בכך.


 

- ארכיטקטורה -

 


שחר נוף אגם | מכון הערבה

המחלקה לארכיטקטורה, בבצלאל


מכון הערבה בקיבוץ קטורה הוא בית לקדמה חברתית, סביבתית וטכנולוגית. בזכות יוזמות של סטודנטים ואנשי מחקר יצירתיים וסקרנים, המקום מוביל פרויקטים מהפכניים חוצי גבולות. הקמפוס, שתוכנן כולו באדמה נגוחה סביב חצרות פנימיות מוצללות, נולד בשיתוף פעולה עם אנשי המכון, ושם דגש בשימור זכרון ומסורת בקהילה המגיעה מכל קצבות העולם. הקמפוס משקף את אופי המקום ומתחשב בסביבה ובאקלים הקיצוני בערבה, תוך ניצול מקסימאלי באנרגיה מתחדשת.


 

- עיצוב תעשייתי -

 


SEAmpathy | דניאל אלקיים

המחלקה לעיצוב תעשייתי, בבצלאל | מנחה: נטי שמיע־עופר | מלווה מחקרי: דר' פליפה נטליו, מכון ויצמן למדע | צילום - עודד אנטמן


אצות בטווח שבין חומר חי למת.

דמיינו עולם שבו רותמים את הטבע לטובת האדם מבלי להזיק לו. תהיות על הרגלי הצריכה שלנו ועל חזון לאיכות חיים בריאה לנו ולכדור הארץ הולידו תהליך עיצובי של בחינת האצה כקטליזטור לשינוי תפיסתי.

הפרויקט עוסק בחוויה הביופילית ובאסתטיקות טבעיות ומציג באובייקטים שתי גישות המייצרות היבריד שבו מתחברים ים ויבשה: "ימה" – מחיצה המציעה יישום של האצה כיריעה ורסטילית עם פוטנציאל לתיעוש ומחזור. "מיימה" – רה־קונסטרוקציה של אצה לכדי תצורת סיבים חיים המקיימים פוטוסינתזה.


 


Conductive Origami | יעל עקירב

המחלקה לעיצוב תעשייתי, בבצלאל | מנחה: דורי רגב


סדרת גופי תאורה המיוצרים בהדפסת תלת ממד ישירות על גבי טקסטיל. הדפסה קשיחה על בד מאפשרת יצירת גופים מורכבים. כאשר החומר המודפס מוליך חשמל, נקודות ההשקה הנובעות מחכמת קיפולי האוריגמי מייצרות הזדמנות חדשה – הדלקת אור באמצעות כיווץ ומתיחה של המבנה. הפילמנט (החומר) המוליך משמש גם כשלד מבני של גופי התאורה, כאשר לכל אחד מהם שיטת קיפול ופתיחה ייחודית משלו.



 


CRYO - Crystalized your objects | רותם מיכאלי

המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל | מנחה: טל גור

בפנטזיה שלי, בכל פעם שאני מוציאה נעל מהמים היא נראית אחרת, היא מפתיעה, היא גדלה ומתחדשת.

הפרויקט בוחן את פוטנציאל הגדילה של גבישים על גבי אובייקטים לגבישים מודפסים בתלת מימד - משקפיים, נעליים וציפורניים מלאכותיות.

בעזרת המבנה המודפס הגבישים גדלים באזורים שהוגדרו להם מראש. אך כמו בטבע, כל גביש גדל באופן הייחודי לו. התהליך הביתי של גידול הגביש הופך את האובייקט למוצר אישי וייחודי.



 


RichRach | דפנה קפלן

המחלקה לעיצוב תעשייתי, בבצלאל | צלם: אנטולי קריניצקי


רוֹכְסָן | שתי שורות זיזים ומָגוֹף המאפשר סגירה ופתיחה. הרוכסן הוא מנגנון הנמצא בחיינו כבר מעל מאה שנים, אך מתי בפעם האחרונה עצרנו לבחון את נראותו או תפקדו? הפרויקט שם את הרוכסן במרכז ע"י הצגת קטלוג של רוכסנים חדשים אשר מעוצבים בעזרת תכנון פרמטרי, והדפסה של רוכסנים מותאמים במיוחד עבור אובייקטים.


 


פרויקטים נוספים:

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Kommentare


bottom of page