top of page

תערוכות בוגרים | אריאל | אבני | אמונה | 2019

מאות פרויקטים בעיצוב ואמנות נולדו השנה במחלקות השונות ברחבי הארץ, מאריאל ועד תילתן.

החלטנו לתת הזדמנות שווה לכל סטודנט בוגר להציג את הפרויקט שלו,

בלי סלקציה, פתוח לכולם.


הנושאים בכתבה:

- עיצוב תעשייתי

- עיצוב מדיה

- תקשורת חזותית


תהנו!



 

| מכללת אריאל |

 


אור בוקובסקי | Toccalo - טוקאלו

המחלקה לעיצוב תעשייתי, אריאל


כלי נגינה המשלב מיתרים ותיבת תהודה.

המיתרים מכוונים מראש למספר אקורדים. הטוקאלו מאפשר לנגן ליצור מלודיות המלוות בהקשה. הנגינה נעשית באמצעות תיפוף, פריטה או שילוב ביניהם. מטרת הטוקאלו היא מתן מענה עבור מוזיקאים המחפשים קצב ומלודיה בכלי אחד. הוא אינו דורש למידה מחודשת ומעמיקה עבור משתמשים עם ידע קודם בתיפוף וכלי מיתר.



 


יובל פליישמן | עשרים וחמישה דברים שלמדתי עד גיל עשרים וחמש

המחלקה עיצוב למדיה חדשה, אריאל

עשרים וחמישה דברים הינו ספר מאוייר לילדים גדולים (פיקצ’ר בוק) המתאר את “משבר רבע החיים”. במשך שנה אספתי חקרתי ולמדתי את "משבר גיל עשרים וחמש", סקרתי אנשים המתמודדים עם המשבר, עברתי אותו בעצמי ואף למדתי טיפים להתמודדות מאנשי מקצוע שונים, החל מקאוצ'רית עסקית ועד סקסולוגית. את כל מה שלמדתי חילקתי לחמישה פרקים כשאר כל פרק מדבר על בעייה רווחת בחברה והדרך בה התמודדתי (או שלא) עם אותה בעיה. מטרת הספר אינה לפתור את המשבר, או לשנות את העולם. אלא לגרום לאנשים להבין כי הם לא לבד, ולהתחיל דיאלוג בחברה על המשמעות של "להיות בן אדם בוגר".

אבל תכל'ס המטרה העיקרית שלי היא פשוט לגרום לאנשים לחייך (:

*את כל הקמפיין סביב הפרויקט התאמתי לקהל היעד (מילאניאלס) ולכן הוא בוצע בצורה של קמפיין מימיון המונים. עבור הקמפיין עיצבתי כ-15 מוצרים נלווים בעיצובים שונים.



 


יוליה שוורץ | זה בידיים שלך

המחלקה עיצוב למדיה חדשה, אריאל | מנחה: שלומי דהאן 


קמפיין הפונה לגברים למניעת אלימות בזוגיות.  

כאישה שבדרך כלל נתפסת כ"הפמיניסטית" בחבורה, אני תמיד מאוד עירנית לשינויים שעובר מעמד האישה במהלך השנים ואני בהחלט יכולה לראות שסך הכל העולם במגמת שיפור בנושא זה. אך עם זאת אני ממשיכה להתקל בכתבות בסגנון של "עוד מקרה אלימות של בן זוג" ו"עוד רצח.." ואין לזה סוף. נושא ה"אלימות נגד נשים" בוער מתמיד בתקשורת ולכן אני מרגישה שזה הזמן הנכון לקמפיין זה. הקמפיין שואף לשינוי בקרב גברים אלימים להתחלת תהליך של  שינוי ופנייה לעזרה מקצועית. מטרת הקמפיין לעורר מודעות בקרב גברים ולגרום להם להצטרף למאבק ולהפיץ את מסריו: כהורים, מחנכים, כבני משפחה. קיימת מודעות גבוהה בקרב נשים אך רוב הגברים עדיין לא רואים את עצמם כחלק מהמאבק וכגורם משפיע שיכול להיות חלק ממנו. מטרת הקמפיין לגרום להם להבין את חשיבות המאבק באלימות נגד נשים ויהווה עבורם הנעה לפעולה.  הקונספט מגיע מעולם הפרסום- פרסומות המיועדות לקהל הצרכנים הגברי. שימוש בצבעים מונוכרומטים עם דגשים דרמטיים בצבע אדום. השפה הצבעונית מטרתה להדגיש ואף ליצור קונפליקט בין- פרסומת שלכאורה נראית אסתטית יומיומית המיועדת לקהל הגברי(צבע מונוכרומטי), לבין התרחשות בעייתית ולא תקינה המייצגת אלימות בזוגיות(אדום, דם). 





 

| מכון אבני |

 


אושר פלאח | YELEDA

מכון אבני


ילדה הינה סדרת בובות צעצוע אשר תורמות להעלאת המודעות למגוון מגדרים שונים ומייצרת פתרון לילדים הסובלים מדיספוריה מגדרית.

ערכת הילדה מורכבת מ16 חלקים אשר מאפשרים גמישות למשחקים, בבחירת המראה של הילדה.

החלק המרכזי בצעצוע הוא גוף חסר מגדר שאליו אנו יכולים להתאים מגוון חלקים שונים ואלה יוצרים ביחד דמויות חדשות, חסרות מגדר או בעלות מגדר שונה ממגדרי הקיצון (גבר ואישה).

ההתעסקות שלי במגדר נובעת מחיפוש עצמי מתמיד, כבר מגיל צעיר, אחר מגדר וגבולותיו.

המסר אותו אני רוצה להעביר הוא שהצעצוע טומן בחובו מספר ערכים חשובים כמו קבל השונה, חופש הביטוי ואף מביע ביקורת על המצב הקיים במחלקות צעצועים ועל ההתייחסות המועטה לתופעת הדיספוריה המגדרית.

*שם הפרויקט הוא בהשראת פוסט בפייסבוק שכתבה אמא לילד בן חמש שהוא ג'נדר קוויר. הילד המציא שפה חדשה בה הוא מערבב את המילים ואת ההגדרות המוכרות ולפי שפתו ילד+ילדה=ילאדה (YELEDA).




 

| מכללת אמונה |

 


מורן אבוזגלו | כוכב מקלט

החוג לתקשורת חזותית, מכללת אמונה


פרויקט הגמר שלי עוסק בתושבים והפליטים שמתגוררים בדרום תל אביב. את נושא זה אני מציגה באמצעות צילומי רחוב, של רגעים אותנטיים וטקסטים נלווים שאני כותבת. בפרויקט זה חשוב לי להעביר את המסר של קבלת האחר. אני רוצה לשנות את הסטיגמה שנוצרה ולהראות את עצם היותם בני אדם שווים כמו כולנו ולהציג את הערך שצריך לכבד כל אדם באשר הוא לא משנה מי הוא או מאיפה הוא בא. את הפרויקט שלי אני מציגה כספר צילומים עם טקסטים שאני כותב וציטוטים מתוך הנסיך הקטן. והגדלות של הצילומים.



 


תהילה דהאן | ילדה סוכר

מכללת אמונה, מסלול בינתחומי


בחרתי לעסוק בנושא אשר מלווה אותי מראשית חיי ועד היום. כאשר אימי הייתה בהריון איתי היא חלתה בסוכרת הריון,שזוהי סוכרת שעוברת לאחר הלידה. לאורך השנים קיבלתי מאחי הגדולים את הכינוי "ילדה סוכר", עוד לפני שהבנתי את מקור הכינוי. (קטע קצר מתוך הרציונל)

מטרתו של הפרויקט להעלות את המודעות של סוכרת הריון בפרט, בדרך אישית וקצת יותר נעימה.

*את העבודות יצרתי על דפי תרופות , כדורים , מזרקים שאימי משתמשת ונוטלת


 


פרויקטים נוספים:



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page